24 september, 2009

Som det snurrar i kåpan...

Morgonen började med att kommungubbarna svajjade förbi utanför och vips blev det fart på mig... Tänk - nu skulle vi allt åtgärda att jag har stopp i avloppet stup i kvarten...

Trodde jag... Näe, konstatera de - du får nog allt ringa en röris eller ta propplösare - inte kaustiksoda bara skrockade de. Ok tänkte jag, vilken tur jag har det där medlet hemma då... Vad stod då på den flaskan med stora bokstäver?

Mr Muscle - Propplösare - KAUSTIKSODA ( Ok finn felet )

Pust - jag ser min lön fördelas på räkningar, mat och nu en rörmockare oxå!

På arbetsplatsen idag har jag arbetat mestadels på Ballong och Affisch avdelningen som min kollega brukar skämta om... Men idag var det sant... Har delat ut ballonger och tjafsat rundor och det snurrar i huvudet kan ni tro. Så är det alltid när vi har jubileum på jobbet men det är ju snart över, skratt! Men tiden lär gå fort!

Det regnar och ruskar ute och kvällsrundan är avklarad - så nu ska jag nog krypa upp i soffan me Nicke Lilltroll och Benson och kolla ljusen (oh det lät... han kollar hockey och jag flummar om ljuslågor pyttsan) Och vips så vaknade jag till och känner att jag trots hockeymatcher och allt annat har det kanonbra! Mätt och belåten och nöjd med min fikastund i eftermiddags med två glada kvinnor! Underbart - den halvtimmen gick rysligt fort, tyvärr! Men det går fler tåg som det heter...

Måste få igång lite med bilder här på min blogg - ska skärpa mig - promise!

Kan - Vill - Vågar ..... Så det så!!!
Over and out!

1 kommentar:

Malin sa...

Girlpower Marika : ) jag har med fått en dos av det idag. Jag & mina coola småtjejer har varit på stan & shoppat, varit på balett & modevisning. Elle gillar mest rulltrappan på Mitt i C....& glittriga papper på Panduro. Vad härligt det är med fina höstdagar med de man älskar. Kram på dig, Malin