28 september, 2009

Måndagar är bara så pestiga


Och idag var det en sån här riktig måndag! Tack mammsen för sms:et jag fick imorse om du skulle komma och hämta Benson eller om jag skulle komma ner till er...



Vimmelkantigt svarade jag att jag skulle bara dra mig en kvart till... Det var bara det att jag borde ha blivit väckt för ca 45 minuter sedan. Det var jag som snurrat till det och inte sparat själva alarmtiden på mobiltelefon. Klantarsle! Måndagsfel nr 1.

Måndagsfel nr 2. Pinnar ut med Benson och regnet som föll utomhus var ett sånt här riktigt vått måndagsregn. Ja allt regn är lika med vatten men vissa sorters regn är liksom mer blöta än andra!

Måndagsfel nr 3. Återtåget till mitt tröskverk till dator på jobb = katastrof år 2009!

Måndagsfel nr... Näe, sen var det nog slut och allt var ganska ok. Luften går väl ur kroppen lite efter att det varit så stojjigt innan jubileumet på jobb. Men nu är allt som vanligt och falukorven är i ugnen...

Ja, just just... Ugnstekt falukorv med blomkålsmos och lite tomat till detta. För någon kanin hade käkat upp morötterna jag skulle riva...

Allt är så gott som färdigt - till och med brandlarmet har gått här hemma... Får nog se till och putsa min självrenande ugn för där är något som osar annat än brända mandlar.

Men var är mitt middagssällskap? Niclas är på rymmen - skulle ju "bara" till ICA.

Han kanske körde till ICA i Hyllinge, vad vet jag men nu börjar jag bli hungrig...

Sen är det bud på att stå ut och se nästsista avsnittet av Hollywoodfruar för man vill ju hänga med i det alla kommer att kommentera under morgondagen.

Over and out for now!

Inga kommentarer: