30 september, 2009

Livet är fullt av frestelser...

Igår kom Cindy upp med fika från EspressoHouse... Men jag kör ju GI nu sa jag lite småleende. Jamen, utropade hon jag köpte en GImuffins och log så där pilimariskt! Ja, men det är ju mjöl i den där smarriga saken... Jaaaaa sa hon på sin alldeles egna göteborgska.... Men det är säkert fullkornsmjöl och lite sån där havre på toppen, blink blink!


Ok det var igår och det var näääära att jag åt upp den - men jag höll emot... Detta var alltså igår tisdag.


Utmaning onsdag - var att Emma kom på besök för en fika med mig och Maria och vips - vad dukade hon upp då??? Jo, jag lovar, absolut de största kanelsnurrar jag skådat... Trodde hon inhandlat på EbbasFik men Emma var "ful i mun" och sa - Näe, jag handlade på Väla innan jag åkte hit! (Fyyyy Emma och säga såna fula ord, skratt!)


Alltså föreställ er att tre kanelsnäckor skulle få plats på den här mattallriken....


MEN - även idag lyckades jag motstå! Men jag lovar att jag fick samtala med mig själv... Det var en snabb mikroskopisk tanke som talade till mig... Jamen, en liten bit kan du ta... ingen vet ju...

Men Maria kan intyga att jag stod emot den här gigantiska snurran!

Inga kommentarer: