28 september, 2009

Benson i massor

Benson har fått älgben! Inte bara sådär ett älgben utan just, just ett älgben från den där sextontaggade som pappsen fällde för ca två veckor sedan... Mums säger Benson!
Visste att du just tänkte - men oj - hur ligger hunde med sina bakben... Jo, som två paddlar, de e bara att lyfta honom och trippa iväg - precis som en skottkärra eller som man säger i Skåne: - Rullebör! (Förtydligar då jag vet att Lurans mamma uppe i Dorotea läser med jämna mellanrum)
Men förstå själv vilken fokus... Ohhh så gott att rensa tänderna lite - slurp!!
Använder tassen så att benet inte far iväg....
Men lägg av och fotografera - jag vill vara i fred!
Ja, kan man få ut lite till muuuuuums
Bra att borsta tänderna på detta viset. Matte har ju försökt med tandborste och tandkräm med leverpastej smak = löjligt när det finns älgben som gör att jag kommer att lukta hallon ur munnen!

HaHaaa!!! Tror du att jag tänker följa med dig hem Matte? Noway.... jag har ju kvar mitt älgben här med massor av smarrig märg....
Ok, får väl åka hem i lilla Lucifern då, hummm
Man får allt kolla så att vi kör rätt

2 kommentarer:

Therese sa...

Ha, ha bensons röv ser ut ungefär som min *asg* Förstår att benet var mumma! Och du - påminner du pappsen din om att han ska köpa med lite jugge korv upp till mig när han kommer upp i okt? Vore toppen! Och säg den lycka som varar, snön är nu ett minne blott, och kanske lika bra det, den kan komma efter älgjakten tycker jag allt. Hoppas annars att allt är finemang med dig! Kram

Anonym sa...

Söta söta Benson....det ser så coolt ut att de kan böja så på benen...hehe. Kram M