23 september, 2009

Äntligen är passerkortet aktivierat

..till lilla sporthallen så nu har volangerna fått sig en omgång och pulsen har pikat kan ni tro!

Men som jag tänkte när jag väl stod där på löpbandet - det här har du ju gjort tusentals gånger Marika, och varje gång tänker jag att NU - Från och med NU ska jag träna för ökat välmående och som grädde på moset, lök på laxen... kanske till och med tappa ett hekto eller två...

Pust... Men varför lyckas andra och inte jag med detta då? Ja, vem vet???

Ska försöka coacha mig själv och inse att jag mår bra och hinner med och allt det där så vi får allt se. Ni lär ju märka av det om inte så lovar jag berätta för er - för jag får stå mitt kast! Som alltid, grr!

Tänker på att man ibland möter människor som man inte träffat på länge och de har typ tappat x-antal kilo och man säger: - åh så fin du blivit (precis som om det skulle vara uppmuntrande). Och personen ifråga säger då exempelvis: - ja, vi köpte hund för 3 månader sedan... eller varför inte en traditionell...Ja, jag slutade med smöret på mina smörgåsar, hmmm!

Fatta - jag har både hund och äter knappt några smörgåsar!!! Det blir liksom lite keiko i mitt lilla huvud....

Ja, ja... nu ska vi inte kasta in handduken. Nu kör vi!

Och för er som inte läst, upplevt mina tidigare misslyckande kan läsa från bloggens början - tjohoo då var jag på g! Sen kom den här otäcka bältrosen och tog all min lust och puttade in en stooor stooor latmask i min ryggrad!

Ok det var ju ett evinnerligt tjatande om det här tänker ni... Tuggar man själv så...

Så nu över till något annat kul istället! Och vad skulle det vara då???

Ja, det finns mycket, just nu är man ju inte ens Bjuvs bitch no one - utan det är ju helt plötsligt full fokus på Anna Anka i alla lägen... Konstigt att Bjuv är på tapeten i de mest otrevliga sammanhang, skratt! Annat är det med Thomas W. Gabrielsson som har en roll i den danska serien Livvakterna, just nu på SVT, han är ju också från Bjuv, varför snackas det inte om det???

Det kan vi ju fundera på - over and out - Mr Blund hoppade just på mina ögonlock!

2 kommentarer:

Jeanette sa...

Älskade Marika vad jag skrattar när jag läser dina inlägg. Men jag KRÄVER dig tillbaka på FB!!!
Jag började jympa på Friskis & Svettis härom veckan. Igår var det dags igen... Ja du, vi tillhör inte de där som glömmer att äta... det har vi ju konstaterat förr! :-) Jag önskar dig alllycka syster, i jakten på ditt nya välbefinnande. Annars älskar jag dig som du är!

Jeanette sa...

Älskade Marika vad jag skrattar när jag läser dina inlägg. Men jag KRÄVER dig tillbaka på FB!!!
Jag började jympa på Friskis & Svettis härom veckan. Igår var det dags igen... Ja du, vi tillhör inte de där som glömmer att äta... det har vi ju konstaterat förr! :-) Jag önskar dig alllycka syster, i jakten på ditt nya välbefinnande. Annars älskar jag dig som du är!