21 september, 2009

Kvällsmat...

...håller på att fixas - och idag är det då dags för ny diet - igen, skratt!

För er som varit med från början (tror det var januari 2007) vet att jag hållt på att ta tag i mina volanger, mjuka delar, simringar - ja, man kan kalla det mycket. Eller kanske helt enkelt: Övervikten!!!

Kort å gott.... så är det kroppen som ska få sig en dust - igen!

Är ju 1 meter och 63,5 centimeter - men om man kavlar ut mig blir jag 205 cm....

Ja, ja... nu är det i alla fall Gi/LCHF varianten och måtte det hålla i sig ett tag framöver, skratt!

Sitter nu i köket och kokar "Lent Blomkålsmos" och grädden stänker så härligt ur min tjockbottnade kastrull - men oj vad gott det ska bli! Sen testar jag en ny variant av köttfärslimpa till det.

Nästan så att man längtar till lunchlådan imorgon, haha!

Helgen har varit som Askungen brukar säga.... Alldeles underbar!!!

Vackert höstväder och ja, vad mer kan tilläggas - allt var bara bra!

Nä, nu måste köksan forcera - mosen skall mixas!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Tjena bruden...låter smarrigt,,,var finnes detta recept??

Anonym sa...

Du den maten brukar jag med laga : ) det är supergott....kram Malin