30 november, 2009

Nu är vi snart i december månad


Oj vad fort tiden gick i fredags - en väldigt knepig fredag till att börja med... Vi hade en fallolycka i en av butikerna och jag är så glad över att det finns människor som "fixar" att se blod och kan hantera situationer som detta... Jag är bra på att "styra upp" och stämma av - men det här var kusligt.

Nu i efterhand när vi vet att skadan inte fick de konsekvenser de kunde blivit är man tacksam. Usch usch usch...

Tur mitt i allt elände var att Jessi kom med Vilma för att köpa nya stövlar. Jag högg tag i henne och hon fick agera sjuksköterska även om hon var ledig. Vi fick ju ett chocktillstånd också mitt i allt. Tack Jessi - och Vilma var duktig när hon hängde med mig fram och tillbaka.... Tror att tomten har något extra till Vilma faktiskt!

Ialla fall - fredagen var ju Mark Levengood-kvällen! Så snabbt in till Helsingborg och vi hann äta och dricka lite vin på Haket innan vi bänkade oss i Konserthuset.

Så fort tiden gick.... Helt overkligt att 1 timme och 40 minuter kan gå såååå fort!

Och föreställningen var så bra - många många skratt och ändå en underton med tungt allvar. Svårt att återge för jag måste säga att Mark var duktig på att få ihop den röda tråden. Jag det sjunker in lite fortfarande...

Sen vissa uttryck har satt sig - men de ska jag spara på till lämpliga tillfällen, skratt!

I övrigt har helgen erbjudit följande:
Kalkonmiddag (mums), fönsterputs, in med advenstljus och lite annat rött i huset och för att få plats med det måste ju annat ner och ut i förrådet.

Annars tycker jag att det som vanligt gick alldeles för fort - helgen alltså. Jag var lite dålig igårkväll, kände mig lite stopp i bihålorna men nu på morgonen känns det bättre igen... Orkar inte bli dålig nu när det snart är jul och konferenser och Rostockresor i planeringen.

Men som sagt, ont krut förgås inte så lätt, så det håller vi på!

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch, vad läskigt med olycka på jobbet...jag klarar inte heller av sånt...är livrädd att någon ska slå sig eller dö...på jobbet..huhuh.
SKönt att höra att helgen varit bra. Jag ser fram emot lite konferens nu : ) ska bli mysigt att träffas & få lite paus.
kram Malin