26 november, 2009

Mindre än en månad till julafton

Jul, jul, stråååålande jul... Oj vad jag längtar! Men först ska vi ha första advent och lite till innan vi sitter och späker oss med god mat och gott sällskap.

Och det är en konstig känsla att alla pratar om julklappar och inköp när det är grått, trist och november utanför fönstret, skratt!

Men oj så förståndiga alla människor är som planerar och gör sina inköp i tid så att de kan njuta när julen väl kommer!

Jag har inte många som jag köper julklappar till men jag hade gärna haft det - för det är ju så roligt att ge! Ok, ur ekonomiskaspekt är det kanske tur för jag har ju en förmåga att "rocka loss" när det gäller gåvor. Ibland är det tur att jag inte har obegränsat med pengar för jag hade ändå gett bort allt... Ja, förutom att jag hade investerat nya fönster till huset, betalat lånet och köpt mig en lägenhet på Mallis. Sen har jag nog vad som behövs... Allt annat tjafs man köpt är ju bara bonus!

Men tro nu inte för en sekund att jag inte vill ta emot en högvinst....

Sen tror jag att jag köpt ett konditori och anställt en bra bagare eller två och haft världens mysigaste café och servering. Det hade varit så kul! Hade varit så kul att skapa en mysig mötesplats för människor som samtidigt hade uppskattat min meny.

Ett klassiskt konditori - blunda och föreställ er doften av nybakat - och sen valfriheten att välja nyttigt, onyttigt, bakverk eller enklara paj, sallad i fräsch tappning. Finns ju inte nåt tråkigare än när salladen ser vissen och torr ut och att man sen ska punga ut med 80 spänn för en liten pajbit och dricka till det.

Näe, nu känns det som den här vinsten kändes väldigt akut!

Så nu har jag väl svammlat tills räckligt, eller?

Idag är dagen då Niclas lämnar nycklarna till den tjejen som köpt hans lägenhet - bra på många sätt.... 1: den är avstädad och klar (sköööönt) 2: jag har en delägare i huset (wow, skratt, det här med fönsterna till huset blev ju genast bara hälften så dyrt, skratt)

Näe, skämt och sido det är skönt att vi bara har ett ställe att hålla rätt på!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad kul det är att läsa hur du har det. Är säker på att ditt café skulle vara mkt uppskattat & det låter sååå gott!
Kram till er, malin