01 december, 2009

Imorse...

I morse när Niclas kom hem efter att ha jobbat så hörde jag ett alldeles speciellt prasselljud... Och ljudet var från konditoriets påse....

Och i påsen fanns det jag gillar så mycket.... Lussekatter!

Mums, hurra - ja, jag visste inte till mig hur jag skulle visa denna uppskattningen, tjoohooo!

Appapappaa, sa han lite lurigt... först 50 situps, haha!

Och gissa - jag gjorde till och med 55 skratt - allt för en lussekatt!

Detta var en mycket bra start på morgonen... Även om det inte är GI haha!

Benson har fått ta med sig jamasen för han ska ju övernatta hos maps nu när jag ska iväg på Vinterkonferens och Niclas jobbar så aviga tider. Men det går inte någon nöd på den lilla grisen inte. Han har det så bra och hans självförtroende växer varje sekund han är hos mina föräldrar. Mamma har ju ett pågående mantra som Benson gärna lystrar till: - Han e ju sveriges smartaste hund!

Men det gör inte mig något att vi ego boostar lilla Benson inte - han e ju så härlig där utan sin lilla svans, skratt!

Han surade förresten ut Niclas igårkväll när han skulle kela med honom innan han skulle iväg till jobb - men icke sa nicke.... Benson flyttade sig demonstrativt över till mig och pussade mig lite överextramycket för att på nåt sätt visa att hey... Lämnar du mig i sticket ikväll kan de vá!!!

Men sen visste inte lilla grisen till sig imorse när han kom hem... Jag jublade för lussekatterna och Benson för självaste husse.... Undrar nu vem som är smartast av oss, haha!

Ha en alldeles underbar dag!

2 kommentarer:

Gith sa...

Jag tycker ni verkar kloka alla 3!!! kramisar x 3

Anonym sa...

Åh, vad mysigt ni verkar ha det : ) liten fin familj & Benson är bebben. Jag älskar med lussekatter..men imorgon ska jag äta mer seriöst GI igen..får se hur det går...har varit i en njutningsfas..hehe och unnat mig lite gott..men det är väl så livet ska vara med..unna sig lite : ) kram kram M