03 november, 2009

Dan före dan före bonusbarn....


Mätt och belåten sitter jag nu här och ska knåpa ihop lite... Är mycket nöjd med dagen idag!

Började i och för sig inte så lyckat då jag var hos barnmorskan som höll en föreläsning om min övervikt! Faktiskt så att jag bröt ihop i bilen på väg till mitt arbete. Precis som om inte jag är väl medveten om min övervikt!!!

Tack och lov hade jag perfekt blodtryck - trodde det skulle rusa i höjden efter hennes lilla lektion om hur viktigt det var att jag tog tag i mitt liv eftersom jag hade 40 kg övervikt typ!!!

Väl framme på jobbet skingrades tankarna ganska snabbt med fokus på KRISHANTERING!

Jag har mött KREAB tidigare och fått mina duvningar i mediahantering och så vidare och det är alltid matnyttigt. Vad gör vi om Familia drabbas av utpressning, brand och andra hemskheter... Mycket tänkvärt!

Sen som vanligt gick tiden fort som bara den och efter en uppfriskande och ansträngande powerwalk ikväll så blir det nu soffan.

Kram till alla vänliga själar som inte dömmer mig för min FETMA!

5 kommentarer:

Sandra sa...

Jag brukar säga till mammsen "En kvinna utan mage är som en säng utan kuddar", jag får snabb svaret "Men man behöver väl för fan inte tre dux-kuddar i sängen??"

Det kanske man inte behöver men så länge man sover gott så spelar inte antalet kuddar någon roll! Du förstår nog mitt smått krångliga resonemang, det kanske är lättare att skriva "Du är SKIT snygg no matter what!"

Gith Ewertzh sa...

Va f-n är det jag hör..du är världens goaste och mitt råd är att byta barnmorska..go gla kexchoklad..du är bäst och fin är du

Anonym sa...

Jag blev upprörd när jag läste vad hon sagt....du är UNDERBAR precis som du är! Snyggare, smartare tjej får man leta efter. Go girl!kram M/Hammarö

Anonym sa...

Hette hon möjligen Ulrika?? Hon utsatte mig för samma sak i våras. Har aldrig kännt mig så förolämpad! Hon undrade om jag visste om att jag är överviktig!? Tror du jag är blind eller, svarade jag. Sen fortsatte hon i ca 10 min. och snacka om sina skyldigheter att tala om detta. Att hon kunde mista sin leg. om hon inte informerade bla, bla bla. Vilken j-la hagga!!
Du, du är bra som du är!!!!

Anonym sa...

Glömde skriva under med mitt namn...:-) Veronica