23 november, 2009

Ny vecka och återhämtningen avklarad

Såja... nu är man rask och pigg igen förutom lite morgonsnuva.

Ibland är mina batterier så urladdade - och det beror inte på fysisk aktivitet utan snarare mentalutmattning - och det var skönt att få sova och att sen "bara" tömma Niclas lägenhet var en bra terapi för min del denna helgen.

Tro nu för guds skull inte att jag tycker att det här med att flytta är nåt för mig! Nä nä... Själv har jag aldrig bett någon om hjälp förutom mina föräldrar som ALLTID har ställt upp för mig och på mig. Sen får jag väl tillägga såhär i efterhand att det är ett under att de ställt upp på alla mina vansinnesdåd för när jag tänker tillbaka på exempelvis min flytt från Göteborg så borde jag skämmas och stå i skamvrån i minst ett halvår. Fy så pinsamt egoistiskt barnslig jag var då. Det är så att jag skäms och inte vill skriva om det här på bloggen.

Men som sagt - nu är jag äldre och jag har lärt mig efter min sen aste flytt från Erik Dahlbergs gatan i Helsingborg - att.... Inte vänta in i sista stund. Eller som jag sa till mina föräldrar när de bad mig att börja röja i tid... Luuuugnt, jag jobbar bäst under press! Pust, vad jag hade att sortera innan flyttfirman kom för att flytta mina möbler och kartonger till mitt lilla hus här i Bjuv.

Eller som flyttkarlarna uttryckte det - oh, att det finns en chans att ha så mycket i en trerummare, visste vi inte!

Men jag har sorterat kan ni tro - och jag lär få sortera mer för nu ska ju Niclas också få plats. Inte bara han ska ju få plats för det har han ju fått sedan tidigare men nu ska vi ju kompromissa och få ihop banala världsliga saker som julpynt, kastruller, kaffekoppar och den där minnessaken.

Det kommer väl att sluta med att vi får köra an eye for an eye varianten.... Om jag kastar detta - kastar Niclas något annat...

Men vi har ju tid på oss att röja. Och jag måste ju rensa ur mina garderober för den varan fanns det inte mycket av när jag flyttade in och här krävs en insats.

Sen kan man ju fundera på hur dessa små hus på Prästkragen ritade av Jörn Utzon förr rymde familjer med minst 2 barn....

Kan vi kallt konstatera att människan blir större - behöver mer yta och konsumerar mer och i och med detta kräver mer utrymme till allt???

Ja, oavsett så måste här införskaffas mer förvaringsmöjligheter.

Nu är det mot arbetet - pigg och rask - sen får vi se hur dagen avslutas - har nu tagit beslut om att låta vaccinera mig "för att hindra spridning" av svininfluensan....

Jag vill egentligen inte vaccinera mig för någonstans tror jag att det inte är bra - men... efter att ha läst på internet kom jag fram till att det kanske var lika bra att göra det... Men jag är inte 100% säker på mitt eget beslut!

1 kommentar:

Therese sa...

Morron i skåneland! Äh, lite skummisar är aldrig fel, det är jul bara en gång per år, du får ta en extra runda med Benzon ;-P Sist skummade jag nog lite fööör mycket, då jag gick upp 30 kg, som tycktes trivas hos mig för 10 av den stannade kvar så jag antar jag får ytterlgiare 10 denna gång... Men va tusan så länge dörrpostarna räcker till ;-P Stor kram till dig, å jag lider med dig vad gälelr grissprutan, har själv beslutat att INTE ta så länge jag är gravid, sedan får jag se, massmedia har ju lyckas göra en höna av en fjäder tror jag... Dessutom tror jag vi har eriksson generna på vår sida - du vet ont krut förgås inte så lätt ;-) Kram!