27 november, 2009

Mark Levengood

Idag är det äntligen fredag och det ska bli så skönt med helg faktiskt... Just nu är jag inne i en period när jag tycker att fördelningen är lite sisådär på jobbet och att ledigheten kring juldagarna är efterlängtad.

MEN ikväll ska jag ju lyssna på Mark Levengood! Fick ju det i present när jag fyllde 40 den sista augusti. Extra kul att gå med Maria (som jag fick gåvan av) för vi har ju så mycket att ta igen... Vi har ju massor att pratilera om - ska bli så kul att träffas utanför jobbet faktiskt!

Många som inte vet att jag och Maria kände varandra en bra tid innan våra vägar återigen möttes när hon etablerade sin butik på Familia. Oj oj, Maria har ju dekorerat, kommit med råd och olika infallsvinklar många år b f Familia... Och tack och lov är ju vår vänskap inte baserad på ett köpcentrum i Nordvästra Skåne - det finns ju annat - massor av annat vi gillar att prata om, haha!

Dagens föreställning av Mark Levengood beskrivs såhär:
Publiken välkomnas att ta del av Marks universum i en kväll av bubblande lättsinne och mjuka djup. Möt den myllrande släkten, mamman som i sin bryska kärlek skickade vykort från semestern till barnen: Här är underbart, jag saknar ingen av er. Mormor som trodde det räckte med att blunda för att det otäcka skulle försvinna och farmor med sitt hemliga recept skapade Gäddan från Helvete.

Det ska i alla fall bli intressant och höra på ett långt, manligt mumunitroll.

Och innan detta har vi hunnit käka och tagit ett glas vin eller två - en riktigt skön fredag!

Nix nu får jag väl rappa på om jag tänker gå lite tidigare :) För det är väl så det fungerar när man aldrig tar ut övertid, eller?

1 kommentar:

Anonym sa...

mycket intiresno, tack