20 november, 2009

Årets första lussekatt

Årets första lussekatt fick jag av en god vän - riktigt god vän - som vet att jag älskar lussekatter!
Och hon i sin tur har ju "tumme" med bagaren på ett utvalt bageri i stan (Helsingborg), för det här med Lussekatter är en vetenskap. Bjuvs Bageri har också en godkänd variant!

Lyckan var total när jag fick sätta tänderna i den här guldgula mjuka bakade mumsiga saken!!

Och det gjorde väl min dag igår - för annars var det mest turbo förutom mitt lunchstopp på Delight i Helsingborg, vid Maria kyrkan.
En välbehövlig paus med en vän som jag verkligen håller min tumme för! Lunchen var kort och intensiv men det var kul att träffas.

På kvällen fick jag mig en dos av kommunala politiker, polismyndigheter och skolpsykologer men oj vad det var nyttigt. Tyvärr var kanske inte uppslutningen till det öppna mötet "Hur motverkar vi skadegörelsen i Bjuv" den allra bästa men vi var några få!

Nu är det mot arbetet som gäller och jag vet redan att kvällen kommer att erbjuda en god ostbricka och kanske något gott vin till detta!

Trevlig helg!


1 kommentar:

Jeanette sa...

I love u 2 darling!!