01 oktober, 2009

Vardagsmotion

Ok städningen avklarad och snacka om dreamteam!!! Aldrig har väl städningen gått så snabbt som idag, det var snudd på skoj, men nu ska man ju inte ta i precis som om man vore nyförälskad. Man vet ju liksom om att det blir vardag även med städningen menar jag, blink blink!


Men inte utan att vi var mäkta nöjda och skålade med ett stort glas vatten! (Att man sen hade tyckt att det varit gott med ett glas rött är ju en annan femma!


Sen god kvällsmat och lite tv-tittande på detta. Valde att titta lite på programmet Inlåst på TV4 som jag totaldissat - ok - I admit - förutfattad mening.


Men det är jag kanske ganska bra på.... alltså att bestämma vad jag tycker sådär lite i förväg. Däremot är jag inte sen att ändra på mina åsikter och då brukar jag också få stå för det, hmm!


Tror jag måste fortsätta titta på det och se vad jag tycker efter program två. Tänkte just på killen på 17 år från Arvidsjaur som efter ett dygn resignerade och hoppade av produktionen... Det är ju precis som fängelsedirektören Grünewald sa åt honom: -tänk dig för så att du inte hamnar här igen - för nästa gång kan du inte lämna när du vill....


Sen som lök på laxen när vi nu snackar vardagsmotion (tänker mest på vår effektiva städgning) så tog jag en liten kvällis med den lilla fyrbenta, som varje kväll, men idag mötte jag ju en drogpåverkad varelse i mörkret. Det är ju illa nog att jag är rädd för min egen skugga men att möta en påverkad man sådär fick ju pulsen att skjuta i höjden och mina telefonstolpar till ben blev det fart på. Ja, med andan i halsen och torr som fyrans sandpapper fick nästan Niclas sig en blåsning för att jag stött på den här mannen. Ja, kanske inte sådär rakt av men när jag kom inflåsande säger Niclas... :-ja det är bra med vardagsmotion!


Han trodde alltså att JAG hade sprungit frivilligt och i stort sett dragit Benson med/efter mig som Gösta Ekman gjorde med den lilla tygtrasan i filmen Morrhår och Ärtor, eller var det Ärtor och Morrhår filmen hette???


Ja, ja, Niclas fel var det ju inte men det blev liksom fel kommentar när jag hade pulsen på max och en stor obehagkänsla i kroppen.


Men - som sagt - lugnet har lagt sig och bingen kallar!


Ha det bästa alla som läser och trevlig helg kanske är på sin plats att önska!

2 kommentarer:

Therese sa...

Trevlig helg du med och förta dig inte med all motion! ;-) Härligt att juggen är fixad :-) Dig kan man lita på! Och blri det en parvel så blri det ju definitivt en Erik iaf i ett mellannamn då det ligger i släkten, och Luran heter ju Svea så det är ju taget... men en Selma kanske... Åhhh Elelr varför inte en tvåbent Benson?! *ler* Margareta är ju också fint... Men vad tudan nu såg jag ju att Q var godkänt, så kan vi inte enas om nått annat så kanske vi bara tar en begynnelsebokstv! Allt gott!!!

Gith sa...

Men herregud kvinna. Du som är ute varje morgon och kväll när det är mörkt måste ha någon form av larm med dig, inte så kul att stöta på folk som skrämmer en...var försiktig,,