04 oktober, 2009

Kanelbullensdag...

Har inte bakat några bullar idag men ett tag var jag inne på att göra kanelkakor... Det enda som hindrade mig var att jag inte hade tillräckligt med smör hemma och jag ska vara ärlig och säga att jag inte orkade ta mig till affären för just det. Allrahelst eftersom jag ändå inte skulle kunna smaka kakorna. Så då fick det vara!

Det blir istället en riktig söndagsmiddag med karré i lergryta, massor av morötter och brysselkål och till detta blir det ju veckans favorit - blomkålsmos!

Vi har ju inte bara legat på latsidan idag men just nu känner jag mig ganska lazy och det är så skönt. Vi var ju och styrketränade i förmiddags så det kan väl vara ok allrahelst i detta hundvädret.

Apporpå hund - han e ju lite annorlunda - så han ligger ute i värsta stormen med sitt lilla älgben och gnager och gnager!

Inga kommentarer: