13 oktober, 2009

SJ, SJ gamle vän

Sitter på tåget och bloggar i ganska hög hastighet... Ja inte min bloggning men farten på tåget, hehe! Tur man inte har tendens att bli åksjuk för det är lite svajjigt...

Har brottats med SJ.s internetuppkoppling gott och väl en timmes tid men långt om länge baxade jag mig förbi kvinnan som sitter bredvid mig och ut i bistron för att få lite assistans...

Fick ett telefonnummer - ett direktnummer - inte ett sånt däringa 0771 nummer med " du är nr X i kö..." utan som sagt ett direktnummer till en väldigt serviceinriktad person.

GO SJ!!! Nu kan jag surfa gott och väl en timme och då går ju tiden fort, det vet vi ju alla som brukar hänga framför datorn! Rätt fantastiskt att han kunde fixa till det... Han ville bara veta vilken vagn jag satt och nr på tåget... Ja, den här tekniken... Sen att jag kunde köpa internet tiden via sms - aber hallå!!! Det är ju så bra!

Dagen idag har varit fylld med diskussioner om hyresgästerna/butikerna ska få foliera skyltfönster eller ej, varit på besök på Gigaprint (där man tillverkar vepor i olika form och färg och framförallt storlekar) även kollat Ingelsta Shopping ett relativt åternyöppnat köpcenter (externt) och sen får vi ju inte glömma alla turer runt i rondellerna i Norrköping. För fy bubblan vad med rondeller det är i den stan... Och undrar ni - kontakta min kollega Carina som for runt, runt och åter runt.... Hon var lagom road...

Köpte även en DVD som jag skulle kolla /romantiskt tjafs / men näe, det fungerade inte i min läsare så det blir till att bänka sig hemma och kolla den... Typiskt för tiden hade gått mycket fortare med en romantisk film!

Over and out!

2 kommentarer:

Therese sa...

Det går trögt med älgarna, men snö har vi däremot... Dock hade din ärade fader riktig "känning" idag på sitt pass! :-) Kram!

Gith sa...

Förstår Carina mycket väl. Jag kör ofta runt runt i rondeller, det är väl inte alltid det framgår var fan man ska köra ut..eller hur!!!

Gith