17 augusti, 2009

Ironwoman

Ja, det finns ju något som heter Ironman.... Men jag har idag kvalificerat mig till Ironwoman, jag lovar!!! Men jag har i och för sig lovat mig själv massor under årens lopp...

När jag flyttade hemifrån var jag superduktig på att stryka undan direkt efter att man hade tvättat, för det hade man med sig hemifrån. Jag hör mammas ord eka: -det är mycket lättare att stryka och går mycket fortare om du stryker direkt när det är nytvättat... Och så, gjorde jag då, men det var då det... Men nu när man närmar sig 40 år och håller på att ta tag i sig själv igen kanske jag borde göra ett ryck... Men, vem vet...

Men ambitionen finns där, skratt! Under tiden jag nu kvalificerat mig till Ironwoman har jag haft en del teorier varför jag gjorde som mamma sa när jag precis flyttat hemifrån men inte nu? Ett, kan det bero på att man då hade en tvätt-tid i veckan.... eller... är det så att min latmask blivit för stor?


Oavsett... jag får nog ta del 2 av strykhögen senare ikväll eller spara den till imorgon... Kanske skulle jag ha en liten tävling för den som gissar rätt???

Ok, den andra personen som gissar rätt vinner en begagnad pocketbok - skicka en kommentar så får vi se... Stryker jag upp allt ikväll eller skjuter jag det på framtiden?

Nu ska Benson få sig en liten kvällsrunda, han är en slagen sexåring, och jag har mycket att kompensera eftersom jag har missat hans föllsedag!!! Så till helgen blir det nog leverpastejtårta med spagetti eller så gör jag det enkelt och serverar honom ett wienerbröd, mums!

2 kommentarer:

Jeanette sa...

Åh vad roligt att du är igång o bloggar! Du sket i tvätten och tog en film o en pralin eller två?
Jag strök allt mitt och barnens fram till för ett par år sedan, då slutade jag stryka helt o hållet. Vägrar använda något som måste strykas! Tjolahejtjolahopp, jag hatar det! Kramis

Therese sa...

Men så kul att hitta till din privata blogg!!! Och få se hur fin Benzon är, var ju något år sedan man träffade honom, men din käre far ger alltid en uppdatering till jakten om hur ahan och du med för den delen har det! :-) Kram