28 december, 2010

Min image...

... har tyvärr blivit lite skamfilad...


Förr var jag alltid en halvtimme före starttid så att säga på jobbet. Det slutade jag med när jag var på reklambyrån... För det innebar alltid att Marika skulle städa undan i köket efter fullvuxna människor, starta de hederliga kaffebryggarna så att de andra kunde äntra in i det nystädade köket och ta sig en god kopp Zoega´s.


Så där var det bomstopp plus att jag blev aningen trött på deras attityd... Du vet den här... asch jag e faktiskt en kreativ människa och arbetar bäst när jag vaknat - om det sen var kl 14.00 eller rent av efter det att vi andra gått hem - så fick jag spunk. Ja, inte det att jag missunnar de som har möjligheten att fördela sin arbetstid, frihet under ansvar und so weiter men när man rent ut sagt pissar på andras tid då tar det fyr i proppskåpet.


Det var ju oftast som så (i och för sig inte helt ovanligt) att någon annan var beroende av deras insats på ett eller annat vis som i sin tur blev lidande för att de helt enkelt inte dök in på jobbet för att de hade sovmorgon eller kanske en fis på tvären. Ni vet dominoeffekten!


Sen har jag blivit slö till mammsens stora förtvivlan... Så numera är jag inte på jobb före kl åtta mer än när arbetet så kräver (frukostmöten el liknande). Och jag kan väl skylla det på att vi har en kaffemaskin och att jag gjort ett köksschema som ändå inte följs.... Nähe, den gick inte?


Idag föll i alla fall min Image som försenad och kreativ... Jag är nyduschad och klar, tvätten är struken och Benson har fått sin morgonpromenad och jag har läst tidningen.


Vad gör man då fram tills dess att man ska till läkaren? För i dag är det inte lönt att besöka kontoret innan kl 8 eftersom jag har en tid hos läkaren och måste "planera min körning" för att just vara i tid, hehe, ni vet, leta parkering osv.


Attans... Nu fattas bara en penicillinkur till nyår så är Imagen totalförstörd!

Inga kommentarer: