02 december, 2010

Facebook i all ära....


Facebook är både bra och dåligt... Jag formligen får spader på de som inte har "eget liv" utan bara skriver om sina barn, vad de har ätit, ska äta och när de är sjuka eller friska. Det är ju inte barnens facebook... Då tycker jag det är bättre att man skaffar en blogg. En blogg passar bättre som dagbok än facebook. Och då finns det ju mer utrymme att lägga in bilder och då äger inte FB bildrättigheterna heller. För vem vill se bilder på sina barn i "fel sammanhang" det borde man tänka på. Ja, och när jag nu ändå är helt uppe i det... Ännu värre är det när folk lägger upp bilder på en (läs mig) när jag inte ens sagt att det är ok?!!! Fatta vad oförskämt! Det får man för det första inte ens göra... Morr!

Mitt i allt det här facebookandet hittade jag ett fotografi med mig själv på (gulp?!) från 1976! Det var Holly från Illinois, USA som hade tagit kontakt med min kusin från Schärding. Nu e världen liten - tack fejjan! Holly var utbytesstudent i Österrike och tog så väl hand om mig i Schärding när vi var där och jag minns henne så tydligt! Tänk 34 år sedan...

I sådana här fall är Facebook kanon!

Inga kommentarer: