01 december, 2010

En upprorisk upplevelse



Hockey är ju inte min grej direkt och när Niclas vill kolla hockey på tv gör jag gladeligen något annat... Nu föll det sig så igårkväll att Leksand (Niclas "lag" sedan barnsben) mötte Rögle som Familia har ett samarbetsavtal med i Tegera Arena.

Ja, frid och fröjd, jag var ju på Coreträning och därefter en behövlig dusch och lite käk.

Hockeyn var inte till belåtenhet så jag behövde inte gå kvällsrundan med den fyrbenta märgbensälskande Benson utan det gjorde N (Michelin gubbe 2 i vårt hus).

Då - plötsligt hände det - jag blev sittande framför tv.n ca 7 minuter in i trejde perioden...

Mindre bra kommentar från min sida när Niclas med frusna kinder kliver in genom dörren och jag utbrister: - oh, vad bra "väggspel" Rögle har....!!

Kan säga att N räknade baklänges några gånger och sedan uttryckte med sitt kroppsspråk att jag inte begriper mig på hockey - eller iaf inte efter att ha sett ca 14 minuter av tredje perioden. Och sen att jag aldrig har haft något favoritlag!!!

Men nu ska jag berätta.... Jag har faktiskt haft en tid/period i mitt tidigare liv när jag faktiskt gick på hockey och då inte för att kolla publiken... Vi snackar då Luleå Hockey och Rögle! Sug på den!

Sen erkänner jag att jag var tvungen att ha programbladet uppe så att jag kunde hänga med på alla regler, avblåsningar som slasching, crosschecking o s v!

Men N - love you anyway!

Inga kommentarer: