09 februari, 2010

Obegåvade varelser

Idioter! Är min första tanke när jag ser första sidan på Helsingborgs Dagblad... För vad kan man annat kalla de som slår sönder 40 stora glasrutor (väntkurer) vid stationen och dessutom klottrar på biljettautomater och bränner informationstavlor???

Senast i lördags - tackade jag Skånetrafiken - att dessa kurer fanns... Och ändå var inte tåget försenat utan det var jag som var i tid! Jag slapp mitt i kylan att så i snålblåsten tack vare dessa vindskydd.... men näe, någon obegåvad eller kanske flera har varit i farten igen!

Dessutom blir man ju extra förbannad att detta återigen händer i Bjuv - som sedan tidigare redan har dåligt rykte.... För de som läser tidningen och hör nyheter minns just orten BJUV på grund av det elände vi alla drabbas av. TACK IDIOTER!

Så... det var morgonracet av ilska (tro nu inte att min ilska försvunnit i ett nafs)!

Har sovit väldigt oroligt och jag funderar på varför det är så.... Jag känner mig lite stressad inombords och jag försöker klura ut varför? Har jag glömt något eller inte, för jag har en svag känsla som säger mig att min tid just nu känns mikroskopisk.

Det är ett problem jag har - och jag arbetar på det - men ibland känns det som när jag har mycket på jobb, hemma och sådär så stressar jag upp mig och ofta över saker jag inte kan påverka, men som sagt, jag jobbar på det och är väl medveten om min sk inre stress! Fattar bara inte varifrån jag fått detta onödiga beteende?

Igår fick tårkanalerna sitt efter tv-programmet Himlen kan vänta, oj oj oj, vilket bra uppföljningsprogram. Det tåras i ögenen nu, när jag skriver, och jag vet att det är så många fler som varje dag kämpar på ett eller annat vis mot obotliga sjukdomar och inte hjälper mina tårar då inte!

Ok, nu är ilska och ledsamheten avklarad för en liten stund.... Nu bär det av till Familia Köpcentrum där det skall printas erbjudande till torsdagskvällen! Ja, och lite annat förstås!

Ha en bra dag!
Ps. Ordet idiot är ett starkt ord för mig vilket betyder att jag är riiiiktigt irriterad faktiskt på skadegörelsen....

1 kommentar:

Therese sa...

Ja nog är det idioter som utför sådan meningslös skadegörelse...
Semlorna blev toppen, dock kan man nog göra 25 st om man vill ha dem mini... Däremot så visade sig mitt besök på MVC att Fröet ligger i säte så nu vete katten hur ungen ska komma ut, för ut kommer den ju. Men hellst inte med snitt :-/ Så just nu är jag jordens suraste, grinigaste å lessnaste. Bäst att dra täcket över huvudet å försvinna ett tag :-/