17 februari, 2010

Det susar i säven...

... och jag är väldigt tacksam att man har börjat förstå bättre än att hänga upp sig på sitt arbete! För då hade det inte varit mycket värt... Hmmm, läste just vad jag skrev och kom på att jag har en hel del kvar att lära...

Har jobbat som en lus och verkligen gillar mitt arbete men man får sig en kalldusch lite då och då... Efter varje stormöte så att säga.... Man kan ibland ifrågasätta vad man strävar efter och varför man strävar efter och helt enkelt bryr sig... Man ska nog bara göra precis, stänga datorn och inte engagera sig alls. Eller hur ska man egentligen göra?

Jag kan inte förstå att det är svårt att glädjas med andra och uppskatta varandras kvalitéer... Men hur gammal jag än lär bli kommer jag nog aldrig att förstå människors feghet, konflikträdsla och så vidare! Men men... inte heller lönt att sitta och spekulera heller för det kan bli helt Kalle-bakom. Oftast det man får höra som tredjeperson blir ju lite en höna av en fjäder. Det har jag i alla fall lärt mig (tror jag i alla fall)! Och så länge man själv vet att man har torrt på fötterna kan man ju bry sig mindre om halvhjärtade spekulationer.

Bara man vet vad man själv säger och står för! För hur illa sanningen än är hörd är det enda sättet att ha koll på vad man står för till syvende och sist!

Nog om detta - sitter just nu med VICKS vapoRub under snoken och känner mig allmänt hängig. Har varit en mycket rumphuggen dag på arbetet idag, en dag som började med ett väldigt bra frukostmöte med Rögle Partner.

Sen small det... Ingen ström alls i köpcentrat! Wow.... Vad gör man då? Ja ja, KAOS, stavas det men det underlättade ju när i alla fall några butiker kom igång! Och sen gick dagen i ett lite annorlunda tecken så att säga!

Ja, där kom ju det här med jobbet igen - skit i det nu - det är bara att inse att life goes on!

Som Administratör / Marketing Coordinator / Drifttekniker eller varför inte budbärare?

Så det var dagens snick snack!

Och ändå var man inte på plats - LOVELY!

What goes around - comes around det är en sak som är säker.... Men ibland får man inte möjligheten/äran att vara med när det smäller! Det ni!

Nu över till trevligheter som OS!

Ha en härlig kväll!

Inga kommentarer: