26 oktober, 2009

Snart fyller inte Niclas år längre... Det dröjer ett år till men han kommer aldrig ikapp, hehe!

Hösten är en fin årstid... Men idag var det lite väl jobbigt när först Bengan Boy hade sommartid fortfarande och att det var så mörkt när jag körde hem från jobbet.

Kalajsandet för Niclas fick ju klaras av i morse eftersom han inte är hemma ikväll... Trist faktiskt! Så jag fick väl roa mig själv med en promenad med mr fybent i mörkret och sen laga lite mat. Ja, så att man har en lite låda med till jobbet imorgon.

Ja - vardagstristess - men det är bara att gilla läget!

Glädjande när jag var ute på min kvällsrunda - eller rättare sagt Bensons nattrunda var att kommunen äntligen lagat lampan här på cykelstigen. Tänk vad lite som krävs för att trotsiga Marika ska bli glad och harmonisk i detta mörker!

Sitter nu och facebookar lite... Men bara lite för jag måste erkänna att det tog lite väl mycket tid av mig när jag höll på med det förut. Så nu är det bara att skärpa till sig lite. Jag måste säga att jag inte gillar när man gör det på jobbet - för INGEN kan säga att det inte tar tiiiiiid eller ska jag skriva stjäl tid...

Jag vet - för förut var jag inne så gott som hela tiden - men insåg sen mitt eget bästa. Kan ju inte klaga att jag har mycket men sen gå in där var och varannan minut och kommentera hur mycket jag hade att göra. Återigen ett lite vuxenpoäng eller kanske suratanten poäng men det bjussar jag på!

Men vad är det visdomsorden säger: Lagom är bäst!

Nu ska jag nog ladda en tvättmaskin och sen hoppa i säng... Ska försöka hitta något bra att läsa. Har S Larsson liggande på bordet jämte sängen men det känns så trögt att komma igång. Även om jag vet att ALLA som läst hans böcker är helt bitna. Återigen ett tecken på min trotsighet, var kommer den ifrån???

Inga kommentarer: