25 februari, 2011

Surprise!

Igår var det dags att överraska Cilla som fyllde 40 år! Jag älskar positiva överraskningar!
Och så bra kvällen blev, jag är övertygad om att Cilla var jättenöjd! Kan man annat vara när sambon överraskar på detta vis med en tjejmiddag på restaurang Bara Vara?
Vad jag förstod hade Cilla kännt lite frustration över dagen att det inte skulle hända något "speciellt" eller kort och gott, hon kunde lika gärna gömma sig under täcket och sova bort dagen...
Nu blev det ju inte så... Dagen hade varit full av glädje och uppvaktning och ett restaurangbesök tillsammans med sambon skulle avsluta kvällen...
Tji fick hon... Där satt vi! Kvällen var fylld av skratt och prat och hade det inte varit för att man var tvungen att jobba som idag hade jag lätt kunnat fortsätta hela natten. Det var riktigt, riktigt skoj och en liten nostalgitripp på köpet!
Min mage fick en utsökt toast skagen (ja, jag åt även GME:s bröd) sen till huvudrätt en Oxfilé Rossini med halstrad anklever och tryffelpuré, bakad smålök och madeirasky. Vi avslutade med hjortronfyllda munkar och glass. Sen drack vi såklart vin och kaffe och mängder med vatten. Vatten är ju så nyttigt!
Tack C & K för en trevlig födelsedagsfest med god mat och trevliga tjejer!
Nu är man tillbaka i vardagen och min frukost väntar. Med önskan om en bra fredag!

Inga kommentarer: