26 februari, 2011

Ibland blir det inte som man tänkt sig utan bättre!


När jag kom hem igår kändes det som en långrunda med Benson var en bra idé innan vi skulle fredagsslappa och bara ta det piano. Det var en ganska kall walkabout men vi tog ett litet stopp på vägen och där blev vi bjudna på en liten promenad öl. En öl på flaska smakar banne mig så mycket godare än de vi har vant oss vid (burköl) de senare åren.
Vi kan kalla det finöl!
Ja, sen trillade deras fredags-kom-över-och-ät gäster in och vips så var det dukat till oss också?!
Racletten hade åkt fram och jag tycker det är gott. Det var som jag läste någonstans det är en härlig "ritual" precis som fondue...
Men när var Racletten mest populär? Var det åttiotalet eller början nittiotalet?
Oavsett vilket så ångrar jag att vi inte införskaffade ett racletteset när vi var i Ullared för två-tre veckor sedan. Det var så löjligt billigt och vi var velpottor (som vanligt) och började småfjanta och spekulera hur ofta man egentligen skulle använda det och om var vi skulle husera det och så vidare.
Helt enligt Marika och Niclas proceduren... Löjligt!
För det är så mumsigt!
Sen blev det spel, kampen mellan man och kvinna, skratt, svårt att säga vem som vann för vi ändrade reglerna vartefter. Men vad gör det när man har trevligt?

Inga kommentarer: