23 februari, 2011

Längtan efter vår och värme...

Då har Familiabladet landat i brevlådan (42000 hushåll) och i och med det har jag börjat förstå hur viktigt det är med smink, skratt! Jag är väl en av många iofs som inte är så hemma på området med foundation, skuggor, borstar och tips och trix - men att bli sminkad inför en fotografering var faktiskt kul.
Till och med GME funderade när vi träffades den där kvällen efter fotograferingen om jag hade "klarat det alldeles själv" (inte ordagrant men på ett ungefär). Stort skratt, klart jag inte har - jag är verkligen usel på det här med make up. Viljan finns men på något vis är det inte mitt område med smink, skuggor och variatoner men utan tvekan, det gör skillnad.
I vilket fulla fall som helst - så slutade det med att jag efter min "fotosminkning" lämnade Kicks med ett paket från Bare Minerals för 995 kr.
Jag, lättpåverkad?? Nädå, inte alls!
Men kanske någon gång i framtiden kommer jag att klara av grunderna eller som det så vackert heter, lägga basen...
Nu kör jag mottot: - Vacker utan spackel, skratt!
Förresten, tack till alla för uppmuntrande sms och dyl när ni såg mig som seriefigur i bladet, då ska ni vet att.... De hade till en början gjort en riktig Garfield av mig till att börja med... En infälld bild i helfigur = tack gode gud att reklambyrån lyssnade på mig och klippte bort det....
Snart helg igen - går rysligt fort! Hoppas på sol om än den här kylan tänker fortsätta... Får kanske skaffa solisar till Benson Boy, som har det jobbigt när han måste kisa hela tiden...
Men visst e han snygg?

Och... precis som sin matte är han cylinderformad, utan svans, korta ben och vääääääldigt nyfiken!

Inga kommentarer: