11 februari, 2011

Snart sportlov

... och därför har det börjat snöa idag igen, skratt!

Nej så är det naturligtvis inte men det verkar vara lite hipp som happ i vårt avlånga land. Ena dagen orkan, sen regnrusk och nu kommer det minsann snöflingor utanför mitt fönster.

Har precis stoppat i mig en pastasallad med kyckling och det var riktigt, riktigt mumsigt! Skulle egentligen lunchat med min chef men han hade fastnat i Stockholm igår på grund av ovädret så det blev inte något med det och inte heller utvecklingssamtal som det var tänkt.

Men sånt e livet - har jag väntat 2 år på utvecklingssamtalet kan jag nog vänta några dagar till!

Har lite lunchrast nu och tänkte att jag får klämma till med lite bloggande, för det var ju några dagar sedan.

Jag förstår inte tiden går så rackarns fort, vet att jag passerat 40-års gränsen och låter som en gnällig kärring... Det är inte så att jag känner att jag inte hinner utan snarare att jag vill så mycket och vårt dygn har bara 24 timmar, året har bara 365 dagar och det är ju så att jag måste arbeta för att få pengar till att resa. Och när jag har pengar måste jag ha semesterdagar.

Fatta ekorrhjulet!

Igår var jag så hispig... Hann med en kryssningstur, weekend i Barcelona och några dagar i London och sen vart det en charter till någon grekisk ö... Sen mitt i allt började JAG planera Niclas 40-års kalajs. Som i min planering blev en resa. Och vips så vaknade jag upp i verkligheten och insåg att jag inte ensam kan bestämma hur han vill fira sin 40års dag som infaller nästa år... i oktober...

Ja så mitt i mitt orerande om tid säger jag... Det hinns nog med det är tid tills dess....

Ha en underbar helg för det kan jag lova att vi ska ha!

Inga kommentarer: