15 november, 2010

Jag funderar ibland...

... på varför jag reagerar på ett visst sätt och jag vet att jag kan ses som bångstyrig och kanske alldeles för rättfram i vissa lägen.

Men imorse läste jag ett reportage och jepp - poletten trillade ner för mig - nu kan jag sätta fingret på det.

Jag inspireras av människor som inte gör som alla andra och inte kompromissar för andras skull!

Sen har vi det här med krig och katastrofer som är fruktansvärt, men inskränkthet är människans förfall!

Utöver det kan jag bjuda på följande - upptäckter eller dagliga "Marika konstaterande":

Musik - allätare och glömmer oftast artist- el låtnamn. Val av musik styrs av humör, tid, plats och rum.

Mat - kyckling är en favorit och riktigt goda köttbitar. Gärna rotfrukter av olika slag men undviker bladiga grönsaker som persilja, spenat och annan kaninmat. Det går ner men kan jag utesluta duger det gott åt mig!

Lycka - mår man bra av och man skapar lycka själv i sina tankar. Det gör inte något om man får ta del av andras lycka.

Kärlek - tar vi inte för givet. Kärlek ger kraft men måste vårdas.

Bil - gillar min lilla helvetesröda Lucifer - den är liten men naggande goooo! Hade faktiskt gärna haft en Volvo.

Trygghet och Tillit - två väldigt betydelsefulla ord som innebär oändligt mycket!

Ja, jag skulle kunna hålla på i det oändliga.... Men som det är nu är slutkontentan följande:

Jag går från klarhet till klarhet och mitt i allt elände är det inte ett elände utan jag mår helt enkelt som jag förtjänar just nu...

MYCKET BRA med andra ord!

Inga kommentarer: