26 november, 2010

Fredag och kvällen är räddad!

Idag är det då äntligen fredag! Och kvällen är räddad, skratt! Det är ju första advent på söndag så ikväll skall det börja fixas. En del i omgivningen har surrat om hur de ska hinna och bla, bla, bla... Det är ju som sagt inte förrän på söndag vi ska tända första ljuset.

Jag gillar sol, bad och värme. Men julen är helt klart den bästa tiden traditionsmässigt - för min del alltså. Matjesill och midsommarstång kommer långt ner på listan jämfört med julen.

Så ikväll blir det glöggmys och ljus i vårt hus!

Nackdelen med allt det här pyntandet är ju att städningen tar lite längre tid än vanligt och just denna gången ska jag erkänna att jag skarpt funderar på att skippa fönsterputsningen eftersom alla våra fönster ändå skall bytas ut. Men det känns lite "B" att inte putsa dem...

Ja, jag får noga överväga detta. Jag har ju en hel arbetsdag på mig att tänka. Tänk om man åtminstonde hade haft en ledig dag.... då hade ju julpyntingen varit gjord i ett nafs!

Idag är Idol-Jay hyllad i Helsingborgs Dagblad och ja, jag tycker han sjunger väldigt bra och det är jättekul att de ska uppträda i Hyllie Arena o s v. MEN jag har så svårt att förstå att man på något vis bara slätar över hans uttalande förra fredagen.... Vi får ju inte glömma att Idol har många yngre tittare som ännu inte har mognat så pass att de kan göra en bedömning om vad som är relevant eller inte just gällande användandet av hasch... Det är ju Idol-Jay... Kan han så...

Om han hade legat med en 10-årig hade man haft samma överseende med det och resonerat att lite terpi skulle hjälpt? (den här meningen har jag knyckt från en blogg jag följer)

Näe det var dagens präktiga Marika dos! Och vet ni vad? Jag bjuder på den - it´s for free!

För ikväll ska här "julmysas"

Inga kommentarer: