30 november, 2010

Arla morgonstund...

Imorse körde Benson en ny variant så kl 04:45 var jag, Michelingubben nr 1, i mina varma härliga termobrallor och röda mössa med pälsprydda öronlappar ute i Bjuvsmörkret. Men vad gör man... Man vet ju själv hur det kan vara när man har lite ont i magen.
Att bläddra/läsa i morgonens Helsingborgs Dagblad gjorde mig inte lyckligare - tycker att tidningen blir sämre och sämre. Vet inte om deras organisation är så slimmad att det inte finns utrymme för vanlig redaktionell text.... Såklart finns där inköpta artiklar men hallå.... En morgontidning tyvärr så tunn, så tunn... Tur man inte är sportnörd för då hade man blivit besviken. För sjunde dagen irad består sportdelen endast av 4-6 sidor. Och då ska man veta att två av dessa är fyllda med olika tabeller. Nog måste väl Nordvästra Skånes största morgontidning kunna erbjuda mer, eller är jag nu en sån däringa gnällig en?

I vilket fall som så är jag en prenumerant och det här med att fimpa morgontidningen har jag försökt tidigare... Men... vem vet... HD får nog "särpa sig"!

Funderar mer och mer om det verkligen är i HD man når konsumenterna (jobbfundering)... Fler och fler fimpar ju tidningen trots allt!

Sen dagens i-lands problem... Ska vi ha Idolvinnaren på jobb eller inte? Fick frågan igår och jag ska ge svar idag... Som krydda på moset skulle man få Jay även om han inte vann, skratt, konstigt han är ju från Helsingborg så det är ju på hemmaplan.

Ok - det drar trots allt folk MEN genererar det handel? Eller skrämmer det bort de som vill handla för "att där är så mycket folk"... Som sagt ett i-landsproblem som jag tror jag vet svaret på redan.

Nix inatt har jag varit en sväng i Dubai (tack, Peter M) och Mexico (tack Malin)! Det är perfekt att hinna med så mycket på nätterna och slippa transfer, flygresan. Man bara njuter i fulla drag och sol, vind och vatten. Det enda som inte finns i drömmen är doften för jag lovar att de goda paraplydrinkarna jag drack i drömmen kunde jag känna smaken av...

Sen finns det Domherrar, Koltrastar, Nötskrikor, Blåmes, Talgoxar och Rödhakar vid vårt fågelbord. Dårfinken sitter inomhus vid dessa tangenterna men det bjuder jag på!

Lev här och nu!

Inga kommentarer: