08 november, 2010

Minus 4 grader C

Snön lyser vit på taken.... även på pippisarnas lilla hus... Vilken tur att de vet var käket är för nu börjar det frysa på minsann!

Och jag som inte odlat min vitlök ännu - hm, kanske hinner jag denna veckan - det är nog inte försent. För jag SKA HINNA - KAN SJÄLV! (För ni som känner till min familjekonstellation vet att pappsen räddar mig i alla lägen - men jag vill verkligen grejja vitlök år 2011 själv!)

Nästa år ska jag verkligen ta hand om vår lilla odlingslott på bättre sätt än i år. Men jag behöver nog pappsens lilla assistans ibland i alla fall.

2011 ska det odlas: Potatis, Bönor, Jordgubbar, Gul lök, Purjolök, Röd lök och naturligtvis Vitlök. Och en pumpa till Halloween. Det ska inte odlas något som vi inte själv tycker om i matlagningen. Så bye bye squash (en onödig grönsak enligt min mening - vet att GME nu ruskar på huvudet och tänker... Men Marika det som är så gott!).

Nix lite mer kaffe sen är man fit for fight!

1 kommentar:

Gith sa...

Skrattade åt mig själv. Satt bokstavligen och skakade på huvudet..hahaha...//Gith