06 november, 2010

Gåsakråååååås!

Hej hopp vilken härlig lördag att vakna till.... Sedär, vad jag luras.... Benson ville tvunget ut kl 05:45 imorse så det var bara att pallra sig upp. Man vet ju själv hur det kan vara när man måste på toaletten, eller hur?

Efter rundan gjorde jag precis som igår - som jag vanligtvis aldrig gör, inte borde göra - jag hoppa ner i loppelådan igen och somnade om. Vaknade något tjurig men det har som tur är försvunnit efter andra rundan med den lilla fyrbenta som nu ligger och sover god lycklig hundsömn under köksbordet!

Hallen är nu klart! Väldigt nöjda blev vi med resultatet och det känns nästan som om vår lilla hall blev stor som en Östermalmsvåning, haha!

Näe, men jag är så glad och det är väl glädjande att man kan bli nöjd av mindre bedrifter här i livet?

Idag är det myslördag - vi har ju blivit bjudna på riktig gåsmiddag hemma hos T & P och jag vet vad som väntar, mums!

Tessans champinjonsoppa går inte av för hackor och det är fördel att inte svartsoppa serveras även om jag kan tycka det är gott (smakar ju pepparkaka). Därefter en välstekt god gås med alla traditionella tillbehör och efter det en härlig skånsk "äpplakaga".

Så idag ska det späkas och jag vet också att jag kommer att få smaka årgångsglöggen (är man bortbjuden får man rucka på sina principer). Ja, ni som läst tidigare i min blogg vet ju att jag gärna väntar till första advent med att smaka på den årliga glöggen. I år smakar den saffran sägs det och jag som är tokig i lussebullar ser fram emot detta...

Oj, nu vaknade Benson och sa - hey, du har väl berättat att jag äntligen också fått en plats i hallen... Ja, se själv, kroken från T&L är nu på plats! Tackar :) den gör sig fint här i vår lilla hall, för den är liten, ca 5 kvm, men det tog ändå sin lilla tid när den skulle målas om.

Men nu ska jag ta det lite piano - kanske en långpromenad med Bengan sen så att gåsen får plats!

Inga kommentarer: