13 november, 2010

Abstinens...


... klev ur sängen långt om länge och fick mig en kopp kaffe. Det var N som fick dribbla med den fyrbenta kvart i sex idag.

Jag har nämligen varit på fest - i drömmen i natt - och var tvungen att fortsätta sova för att se hur festen vart! Ok, erkänner, skumt och snudd på tokigt!

Väl uppe så fick jag ToLe-abstinens - jag får det ibland och nu på morgonen var den verkligen märkbar. Och sen som ett litet "omen" har jag fått en hälsning. Det är karma...

Önskar så att de kunde varit med ikväll!

Tänk, en del har abstinens av att inte få dricka sprit, spela på hästar och till och med en del av att inte få shoppa.... Jag får det av saknad av mina absolut bästa vänner i vått och torrt!

Jag har 3 riktigt, riktigt bra vänner och två av dem bor inte i Bjuv. Vilken tur att vi har internet, telefon, flygplan, tåg och bil, skratt!

Ja, det här var då en djupdykning såhär på morgonkvisten. Klockan är nu kvart över åtta och jag försöker definiera skillnaden på en riktigt bra vän och betydelsen av ordet bekant. Ni ser inte min definition eftersom den bara flyger runt som en tanke i mitt lilla huvud. Men i nattens dröm var allt solklart. På festen var alla bekanta med och mina bästisar oxå.... Wow, vilken fest, det är ett gott tecken för kvällen.

Ikväll ska jag träffa en vän - som höll ut (då tyckte jag hon var skitjobbig) - hon plågade mig (som man ska när någon mår så dåligt som jag gjorde då, de har jag förstått efteråt). Det är en historia som innehåller massor av tårar och annat elände. Och det var länge sedan vi sågs. "Det har runnit mycket vatten under broarna som man säger..."

But tonight´s the night, skratt!

Ok - ett förvirrat inlägg men det bästa av allt är att de absolut bästa vänner jag har - vet VAD jag mummlar om och VAD jag menar! Kram till er!

Oh, nu har mitt kaffe kallnat!

1 kommentar:

Anonym sa...

SNYGGIS, LOVE

T o L