15 januari, 2011


Tulpanens dag idag - jag som skulle fixat med detta igår innan jag körde från jobbet... Ja, ja, minnet är bra men kort. Nä, skyller på min arbetskollega som slutade igår. Vi hade liksom lite att gå igenom innan jag for iväg hem till vår sköna orörda fredagskväll.
Blev inte tulpaninköp idag heller men ingen är fullkomlig. Får vänta tills dess att vi landar i Amsterdam hoppas verkligen att tulpantiden inte är förbi då. Ska bli spännande!
Men jag hinner nog njuta av tulpaner hemma innan dess - jag älskar tulpaner, fresia och orkidéer.
På schemat idag har det varit allmän röjning i fortet och bakning, morotsbullar (blev mycket goda). Sen hann jag minsann slumra till på sofflocket också men det kan man väl få göra när man är upp kl 6 en alldeles vanlig lördagmorgon.
Ikväll är det trevligheter på gång så man får väl tvaga sig och trixa till guldlockarna (??!!).

Inga kommentarer: