20 januari, 2011

Vilken härlig onsdagkväll jag hade igår! Efter en dag med bättre humör än tisdagens så var det äntligen dags för vattengympan. Oj oj oj, vad jag älskar vatten!

Sen hade tempot höjts och tillägg av hantlar i programmet gjorde ju att jag kände mig extra duktig, skratt!

Sen om det är inbillning eller något annat spelar ingen roll...

Väl hemma fick jag då - äntligen - avnjuta välkryddad kycklinglever! I love it!

Vet att många nu gör knepiga grimaser och kanske till och med låter lite ogillande, hehe, men jag kan inte rå för det, jag gillar verkligen kycklinglever. Ja, och när mammsen tillagar lever i tunna skivor, gärna med lite mjöl runt - mumsigt värre! Ja, och pappa tillagar ibland något som kort och gott kallas "surlver" (ja, ni tänker säkert, det blir värre och värre) men levern är inte sur utan det är något med ättika och andra ingredienser så det blir mer som en syrlig, välkryddad gryta. Mumsigt det oxå!

Däremot minns jag med stor fasa lektionen i hemkunskap när vi skulle tillaga lever. Oh my god! Lärarinnan ville att skivorna skulle vara minst 2 cm tjocka - nu skriver jag ut det många redan har tänkt - urrrk! Så tjocka skivor lever är inte riktigt min grej...

Ja, det var det här med lever... Sen var det lyx att precis som i gamla dagar avnjuta detta i sällskap av Benson (som naturligtvis oxå fick lite). Jag hade verkligen qualitytime efter vattengympan men Benson, skratt, eftersom Niclas var och kollade Leksand i Lindab Arena. En förlust blev det men som Niclas sa - de var lika dåliga båda lagen så... Och det vill inte säga lite när N uttrycker sig så om "sitt älskade" Leksand!

Nix nu blir det action - sista arbetsdagen denna veckan - eftersom jag och min kära pappsen har sk kontaktdag imorgon. Det heter väl så när man går i skolan - kontaktdag -när föräldrarna hälsar på i skolan eller på dagis?

Eftersom vi båda är lite äldre (tack och lov) så åker vi till Tyskland och handlar det vi tycker mycket om på vår kontaktdag. Mat, öl och vin och lite sprit kanske, skratt!

Sen ska vi klämma i oss lite Schnitzl när vi ändå är där! Jag ser fram emot detta!

Många tycker ju att pappsen och jag är så lika till sätt och sinne (är inte riktigt överens med alla som tycker så) men imorgon skall då våra genetiska drag samsas. Tro mig, jag vet hur dessa två Sprinzlar kommer att korsa Heiligenhafen. Två korta, korpulenta lite halvstressiga (läs megastressiga) personer kommer att svischa föribi både det ena och andra och hade det filmats.... Tro mig - ni hade fått hög puls och uttrycket JÖSSES från välbekant håll hade varit ett faktum!

Men tro mig - på egen hand är vi två tillsammans ett starkt team med ganska lika egenskaper (hoppla, ett erkännande). Lite grann uppfinnar Jocke stuk över det hela. Så imorgon ska jag hantera klisterlappar, väskor och lära mig lite tips-och-trix av pappa Sprinzl som kan vara användbart längre fram i livet!

2 kommentarer:

Anonym sa...

JÖSSES!!!!
;-)

Ha en trevlig dag i Tyskland!

// TG

Gith sa...

Ni är så goa bägge..blir en underbar Sprinzl resa...kramar till er bägge...