16 september, 2010

Höstrusk och väääääldig blåsväder....
Igår på kvällsrundan var det till att hålla i kepsen (själv stod man stadigt på jorden).
Vattengympan var kanon! Vatten är min grej helt enkelt... Sen är det kul att komma dit och prata med "mina" badvakter en stund innan det är dags för plurret.
Tänk för x-antal år sedan då var man i simhallen dag ut och dag in. Vad var det som fick mig att sluta? Vad var det som drog istället?
Att jag slutade tävlingssimma är en sak - men att jag slutade vara simtränare? Sen sessionen jag hade på Friskis & Svettis i Helsingborg då??? Där var jag "värdinna" under flera år och kul hade jag... Men även det slutade jag med, hmm!
Jag vet vad som drog... Ville inte boka upp mig utan bara "ha kul" och göra det jag kände för stunden. Inte vara uppbokad helt enkelt!
Men igår kom jag på det - igen - att det här får mig att må bra....
Aktiviteter förutom jobbet - får mig att må riktigt bra - jobbet har ju varit mitt fritidsintresse allt för länge...
Det är väl kul att få den insikten en kväll som igår (återkommer till detta i ett annat inlägg)!
"Livet är inte så tokigt om man beaktar alternativen"

Inga kommentarer: