12 april, 2010

Våren är hääääär....

Våren är på "g" och min/vår kolonilott skall få lite att bita i... Det tar lite tid innan vi har en grönska som bilderna visar men...
Men som sagt - en kolonilott har vi och det är bara för fröken Sprinzl att ta tag i! Jag har ju sagt att jag måste ha en "hobby" och nu har jag ju en kolonilott på ca 400 kvm att ta hand om. Ja, pappa Sprinzl har redan assisterat och det gör mig absolut inte något för jag behöver nog en liten - knuff - för att komma igång!
Men det är potatis, lök, purjolök, vaxbönor, dill, gräslök, jordgubbar och vad mer jo just det - sallad och lite annat smått och gott som skall odlas!
Vi har även en liten "stuga" på tomten. Stugan på bilden ovan är pappsens... Han har en fiiiinare liten låda, en liten Hans & Greta stuga medans vi mer har ett rödmålat skjul. Men som sagt, det var ju en hobby så det är bara att knepa och knåpa och poff så kanske jag oxå har en liten Hans & Greta stuga, heehee!
Helgen är i alla fall räddad - med ett 40-års kalas som enda avbrott så nu hoppas jag på fint väder.



Inga kommentarer: