20 april, 2010

Igår snöade jag in på en blogg som jag följt ganska länge... "Annas blogg om livet här och nu"...

Annas kamp är slut och är nu en ängel men hennes man och dotter är kvar och bloggen lever vidare. Gå gärna in och läs den välformulerade texten hennes man Henrik har skrivit. Oj, vad tårarna rann...

Niclas undrar varför jag plågar mig med att följa dessa bloggar - men på något sätt inser jag då ännu mer varför man ska ta vara på livet här och nu och välja glädjen och inte ojja mig över ibland obetydlige/ej världsliga saker...

Även om jag inser att det inte alltid är så lätt att alltid välja glädjen - men dessa bloggar om verkligenheten (för det är ju en ond verklighet) ger mig ett perspektiv på många sätt.

Länkar även in ett klipp:

Från 18/4 i SVT2. Även i SVT2 23/4, SVT2 24/4 och SVT1 25/4

Klicka här för att komma till Annas blogg

Inga kommentarer: