19 januari, 2007

Fredagen den 19 januari







Såja, ännu en arbetsvecka till ända och nog är det skönt att det är helg... Även om jag inte har något planerat mer än en luuuugn helg. Mest troligt kommer jag att vara rastlös som bara den imorgon kväll men den tiden den sorgen som man säger.

På träningsfronten kan jag meddela följande från gårdagen:

Det var första gången på Pilates Intro kursen som nu ska avverkas på 8 gånger och faller det mig i smaken är det tänkt att fortsätta. Alla säger ju att det är så bra så nu får vi allt se ;)

Tja - jag sammanfattar första kvällen såhär - in = (magen ut som en vindruva), ut = (magen in som ett russin/glasskopa). Och sen den där "dragkedjan" som ska va ihop, ja mellan benen då alltså!

Ja ni kan ju själv läsa och bedömma, ha ha! Jag lovar att återkomma med mer utförlig information efter nästa tillfälle - för jag tror minsann att det kommer att bli rätt jobbigt med Pilates och kul! Enligt vår instruktör så var denna typen av Pilates inte jämförbar med den som brukar instrueras på gym. Det har tydligen med utbildningen av instruktörer att göra.

Men det kan ni läsa mer om på www.studiopilates.se - ifall ni vill!

Sen var det då fredag och jag skulle för första gången gå på "gymmet" själv utan PT Crillan, humm! Det var lite spookie - man känner sig verkligen udda som står där som en annan fettcell och pustar och speglar sig - man är verkligen en rookie! Känns tryggare när Crillan är mé, men nu är det så att hon har ju ett annat jobb att sköta ibland, hihi.

Näe, allvarligt talat så hade Crillan fixat ett "träningsprogram" till mig så det var bara att höra hennes röst skrika "kom igen nu!!" och köra på enligt programmet.

Och det gjorde jag - och jag är faktiskt stolt för det! För jag gav liksom inte upp fast jag kände mig som fettcellen Allan där jag stod/meckade och hade mig...

Så jag hann väl knappt ut från gymmet innan jag ringde och avlade en rapport till PT som strök mig medhårs i telefonen och sa: -duktig tjej!! Inte utan att man var/är nöjd!

Inte illa sen att dimpa in hos föräldrarna som, hade grannarna Inga & Kjell på besök, och få maten serverad vid kvart över åtta ungefär. Det var bonus!

Inga hon satt där med en skruv rätt ut från stortån - jerrk, vilken knepig operation - tänk att operera in en skruv - som sen sticker ut från tån, jerrk! Det måste i vilket fall som helst värka utav bara h-ete...

Så nu e jag hemma nyduschad och klar och jag säger som Bridget Jones:

Fredag: 0 nikotin, ingen alkohol och det där med vikten vet jag inte för jag har inte vägt mig. När det väl är dags ska jag ärligt skriva in om det skett några förändringar positiva som negativa!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du är sååå duktig! Vi får kämpa ihop. Jag känner mig med som ett "ja du vet"....vill inte säga ordet. Jag orkar inte ens hålla in magen. Jag var med på pilates idag (mån) och det var jätteskönt nu när man lärt sig pusta och andas så där som om man nästan föder barn. Jag känner mig så lugn efteråt. Men när jag kom hem var jag mkt hungrig...hrm...men jag klarade mig utan att ge efter för choklad idag trots ett ENORMT sug...tog en banan och kaffe på jobbet medans Andreas åt 100 grammare och cola..är det svårt eller är det svårt att inte bli sugen. Styrkekramar på dig!
Malin

Anonym sa...

Ojs glömde både förra gångne och idag att säga att din vovve Benson är ju sååååå söt. Puss på honom. Åh, vad jag saknar att ha hund. Då kommer ni ju ut på prommisar..vilken kompis...åh vad fin han var!
Kram Malin

Anonym sa...

Härligt jobbat Marika!

Kan du inte höra av dej till mej när du har lärt dej att gå ner i brygga med ett ben rakt upp i luften som hon på bilden längst upp till höger?! Det skulle jag tycka vore jättekul att se:D

När du kommer upp nästa gång så får du haka på mej och mammsen på Ki-Yoga passet 07.15 på fredagsmornar (det är lite småkul att kolla på alla andra;)

Du är en inspiration!
Kramar & Kärlek från Sandra på vårdhemmet Gustavssons<3

Anonym sa...

Jag är föressten med 1,63 hihih så vi är precis lika långa!
/kram Malin