14 januari, 2007

Söndagen den 14 januari - orkanvindar

Dag två och nog finns där några muskler...

... fast de har legat i vila så finns de där...

I alla fulla fall har jag ont och det är ju i musklerna träningsvärken sitter inte i dököttet!

Efter att ha rullat sig ur sängen blev det en kort morgonpromenix med min lilla fyrbenta för att sedan ladda med frulle och göra sig "fit for fight" för pass två.

Konstigt nog känns det inte jobbigt att sätta sig i sin "röda lucifer" och halvt om halvt flyga på grund av blåsten in till träningen.

Väl där står Crillan - min alldeles egna PT! - och går på bandet. Ok säger jag, värken e här men kliver upp på stepmaskinen (eller vad det nu heter). Hoppla Kerstin tänkte jag efter mindre än trettiosekunder - det var skitjobbigt! Och då ska man ha klart för sig att jag inte ens hade varit ärlig och ställt in rätt vikt och såna där andra eventuellt viktiga nuffror. Men som tur var så var Crillan klar med sina 30 minuter så jag hoppade mer än gärna över till bandet och fortsatte vandringen.

Därefter blev det bröst och armar - och det kändes, och känns fortfarande. Hum, undrar då vad Crillan menar med -vänta bara tills imorgon, då känns det nog som mest - och ett litet plirigt leende.

Ja, ja det lär nog märkas och knaka när jag traskar omkring på jobbet imorgon och jag LOVAR det kommer inte att undgå någon som arbetar på Familia att jag faktiskt har varit och tränat.

Nu ska jag hoppa in i duschen förbereda lunchen sen fick jag faktiskt lov att slappa idag (o)!!

Men jag tror jag ska försöka mecka med min blog med lite bilder och annat tjafs - så vi får väl se vad det blir. Just nu drar blåsten så det känns som om mitt tak håller på att lämna hus 33 och dra vidare i refrängen. Man får passa sig när man ska ut med Benson så man inte får ett träd i huvudet eller något... Det vore ju synd nu när jag är på g menar jag...

Mer news kommer - träning imorgon igen. Rygg och axlar tror jag.

Ja, allt är ett virrvarr - det är så mycket så jag vet inte hur jag ska "hajja" allt, byta handtag/grepp, muskelgrupper och en himla massa nytt som ska lagras i knoppen på denna kroppen, hmmm.

Inga kommentarer: