01 juni, 2011

Första dagen i juni 2011

Imorgon är det dop för Rut! Mitt första dop och jag är en stolt premiärfadder!
Bildkvalitén är sisådär (fy Nokia E71) men en glad Rut iaf!

En solig morgon och vi slapp undan regn och åska som utlovades igårkväll. Känns bra, de har lovat fint väder till vår stundande långhelg. Tackar vi för!

Spricker just nu av energi, kan bero på att jag sover väldigt gott om nätterna. Nätter fyllda av de mest märkliga drömmar. Inatt var jag i Turkiet som på något vis utspelade sig på en oljeplattform i engelsk pub-miljö.

Drömtydning på detta? Nina Gunke var mitt resesällskap och alla blev magsjuka och fick tabletter mot detta, jag åkte runt uppe i luften på en gummiring med funktioner som en helikopter och såg hur "engelskmännen" stod i baren duktigt överförfriskade endast iklädda kalsonger... De pinkade fritt på den tjocka heltäckningsmattan och usch...

Vet inte vart allt kommer ifrån men man är ju helt uppjagad när man vaknar.... Har dock mina teorier:


  • Tack T för det här med magsjukan, tack och lov inte EHEC

  • Tack Magaluf för alla fulla engländare i min dröm

  • Tack Helsingborgs Dagblad för den här oljeplattforms artikeln häromdagen

Frågan är bara hur jag kan se mig själv på en "flygande gummiring" likt Herr Skumberg i Solstollarna? Kan det bero på gårdagens simrunda? Njae, den var väl mer långsökt.

Inga kommentarer: