07 juni, 2011

En efterlängtad långledighet är slut.... En ledighet som faktiskt inte varit sådär: underbar, myyys, uteserveringar, strandgrillning, golfrundor.. Ja, jag skulle kunna fortsätta med utrop/superlativ det hade bara varit att hämta på facebook dessa dagar.

Tro för allt i världen inte att jag missunnar någon den här myskänslan, underbara kvällar eller något men jag då???

Efter Rut´s dop i torsdags däckade jag totalt... Halsen värkte och det var plötsligt inte mycket med mig. Jag som skulle så mycket dessa dagar, hrumph!!!

Vi har ju iofs hunnit med grillning, sill och potatis och träffar med kompisar men jag har inte haft någon större energi och inom mig har jag en enorm irritation/frustration. Man skulle nog kunna jämföra mig med en bångstyrig trotsig fyraåring. För jag känner mig riktigt, riktigt frustrerad.

Gillar INTE när mitt rosaskimrande moln grusas av hosta och elände som gör att man går som en liten zombie!!!

Ja, ja, kontentan av detta är att jag fick läst ut min bok i alla fall.... Trots alla sovstunder är jag däremot fortfarande trött och grinig, så vi får väl se hur arbetsdagen avlöper.

Mitt i detta gnälliga virrvarr är jag ändå glad att det inte är till helgen jag är såhär pipig för då kommer ju en av bonusarna med sin stora kärlek. Så då ges det tillfälle att mysa, fira och ha det gott. kram

Inga kommentarer: