08 juni, 2011

Efter en "ensam dag på kontoret" så kan jag ändå klämma fram att jag hade en bra dag på jobbet om än varm och klibbig!

Tog mig ett varv eller två nere i "butikerna" och fick energi av goda, goda butiksmedarbetare. Just sådana dagar lättar det upp min "ensamma tillvaro" på kontoret. Jag är ju inte direkt någon ensamvarg och jag tycker att energin dräneras när man sitter på kontoret alone.... Man kan ju inte bolla idéer och till sist så finns det så många lösa linor/bollar i luften att när man väl ska rodda tag i det så är det släcka bränder varianten som upptar mesta tiden. Vilket i slutändan inte blir ett bra resultat. Det känner väl alla strateger till...

Men innan hemgång var jag fylld av energi och som grädde på moset... Kom Rut och Vera på en snabbvisit. Dagen blev fulländad och det gjorde inget att jag kraxade som en storrökare. (För er som inte vet har jag slutat röka för läääääänge sedan, men den här hostan vittnar om en forna rökares dåliga dagar).

Med all positiv energi väl inkapslad for jag hem i det klibbiga vädret och lutade mig tillbaka i en halvskön stol och läste några rader i boken: Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Det var så skönt att bara lata sig, ta det lugnt och njuta. Känns bra att kapsla in energin helt plötsligt. Sen kom N hemflåsande med pulsklockan i högsta hugg och jag begriper inte att han orkade i gårdagens klibbväder? Men konstaterar, bra jobbat!

Sen hände något... Just, ja, fotbollsmatchen som blev en seger. Grattis! Och jag säger bara Zlatan, jag gillar honom, och jag kan inte förklara men på något sätt är han skön mitt i allt luddriga/ego sätt han har.

Sen gillar jag nog att trimma alla som - inte gillar Zlatan - men som efter en seger helt plötsligt gillar Zlatan. Ta bara Aftonbladet som exempel.... Helt plötsligt börjar alla rubriker med bokstaven Z.... Nu är det ju så att jag inte trimmar Aftonbladet men det finns gott om personer som svänger, vänder kappan efter vinden.

Inga kommentarer: