06 maj, 2011

Vuxenpoäng heeeela kvällen....

Efter en alldeles vanlig dag på jobb var det dags att göra en jätteinsats och jag menar verkligen insats... Vi skulle göra en garderobsrensning!

Det hade jag bestämt efter morgonens möte med en spindel i garderoben. Så Niclas fick hämta vädringsställ och nu skulle allt ut och det skulle provas.

Det här med provningen var allt annat än kul. Som Niclas sa till mig, men Marika du blev ju rent deppig av det här.... No Sherlock?!! Hur kul är det att konstatera att man har fukt i garderoben? Nästan alla byxor var ju krympta i midjan men inte på längden, konstigt!! En hel garderob med byxor åkte iväg till bättre behövande eller ska jag skriva de med mindre volanger?

Ok! Vi gjorde värsta rensningen och sågade allt oavsett om vi inte hade använt det något eller om det var sisådär.... Några välfyllda sopsäckar senare har vi nu en luftig garderob (konstigt att bara vissa plagg krymper, hum).

Sen blev det panik i kapernaum en kort stund... Var var mina beiga shorts? Hur kan de bara försvinna och det har varit vinter!?!!! Katastrofen var ett faktum! Ja, som ni förstår har jag då klivit in i ett nytt kapitel i mitt liv. Jag har tidigare aldrig ens funderat på vad jag ska packa ner förrän precis när det börjar dra ihop sig till avresa. Detta kan ju Lena intyga - som mötte min packning när vi var på Cypern för x-antal år sedan.... Oj oj oj, den packningen var den värsta genom tiderna. Sen spelar det väl in att jag inmundigat några öl kvällen innan när jag packade ner helt ostrukturerade kombinationer av både det ena och det andra och gömde tandborstar och andra bra att ha saker för mig själv!

Oavsett, kommer jag osökt in på GME (bild ovan) som förgyllde vår resa 2007 med att dagligen blomstra på stranden med ny bikini varje dag! Hon hade verkligen lyckats och fått plats med hela garderobens alla kombinationer. Så många goda skratt vi bjöds på... Det var med spänning vi väntade varje dag på att hon och GulliGullan skulle komma ner efter sin morgonpromenad. Helt underbart! Förstå mig nu rätt när jag skriver "garderobens alla kombinationer" för det var olika outfits typ 3 gånger per dag och allt gick i rätt färgkombinationer från topp till tå, sko till halsband!

Vår största fundering var hur hon hade fått plats i bagaget, för någon övervikt hade hon inte... Vi tror fortfarande att GulliGullan har ett finger med i spelet, haha!

Ok, det var en avstickare och mina beiga short hittades till sist! De låg i den här berömda strykhögen och var alldeles nytvättade. Så minnet är kort. Eller så är det selektivt då jag faktiskt inte gillar att stryka!

Inga kommentarer: