26 maj, 2011

Veckan är inte slut än...

.... och vips så har vi (både jag och Niclas) blivit medlemmar i Woodlands CC. Ja, jag har gjort ett återtåg medans Niclas gjort ett byte av klubb. Sist jag spelade var 2005 och Niclas 2004, tiden går.

Ja, det var inte bara medlemsbrickorna vi fick med oss hem utan nya bagar med ett nytt halvset klubbor var. Men det var vi värda! Man mår bra av att vara impulsiv!

Man kan säga att man landat efter vår lilla tur till - Magaluf.... Och jag kan bara klippa lite ur Orups text: -Å, till Magaluf styrde vi vår sista resa...

Nu vill jag bara inflika att vi hade det hur bra som helst - sällskapet var kanon, maten bra (det avslöjade vågen när jag sprängde den efter hemkomst), så tro inget annat!

Men som en i ressällskapet uttryckte det... - inte hade du behövt boka hotellrum i ett discotek! Och så var det verkligen. Från kl eftermiddag började det låta lite och framåt kl sex-sju på morgonen var det livat värre. Och nääää, det är inte pensionärsvarning på mig. Jag är en stolt 42-åring som faktiskt uppskattar att ta några glas vin/öl men ändå kunna prata utan att använda bokstäver stora som eiffeltornet.

Sen de här tjejerna som är ganska lättklädda som står och åmar sig.... Vet inte vad som är värst...Att tjejerna åmar sig eller att killarna dreglar över dem. Nix, inte min smak det inte.

Så om jag inte blir bjuden på en kick-off med jobbet så var det faktiskt min sista semester på Magaluf. Eller stavas det Magalluf med två l? Därom tvista de lärda...

Men Mallorca är och lär förbli en favorit ö att åka till, vi kan ju undvika Magaluf!

Nu ska jag vila upp mig inför cykelfesten på lördag och håller tummarna för att himlen ska sluta gråta - jag vill ha sol och värme.

Inga kommentarer: