14 juli, 2011

Oftast brukar jag skriva åh, vilken underbar morgon, de dagar jag har morgonsimning på schemat! Men idag var det minsann inte lika underbart!



Men allt har sin tjusning, trots allt, så länge det inte åskar och blixtrar!



Det var bara att hoppa i plurret och simma de berömda 1000 meterna och det var knappt jag märkte av regnet ska jag säga. Det hade varit värre om jag skulle simmar ryggsim men nu var vi inte inne på att överdriva det hela.



Efter att ha tjattrat lite med badvaktspersonalen så var morgonen fulländad och det regnar fortfarande. Vi har alltså haft ett dygnsregn och det lutar åt att det ska regna tio dagar fram enligt senaste prognosen.



Så nu gäller det att inte få panik, hänga med mulen och allt det där utan nu är det full fokus mot: En härlig semester!



Vi vet alla att det underlättar om vi har toppenväder men det gäller att ta vara på den här ledigheten och inte se proplem i det hela utan möjligheter, det är ju trots allt så att när semestern är slut är det mot jobbet som gäller oavsett väder och vind!



Man kan:



  • beställa en resa


  • läsa en eller flera bra böcker


  • ta sig ett fotbad


  • röja i garderober


  • köra hit eller dit som man aldrig tar sig tiden att göra


  • städa = skittråkigt men man kanske skulle in i skåp och annat tjafs - ni vet en sån där rejälrensning


  • baka pizzabullar till kommande findagars pic-nic


  • baka vanliga bullar/matbröd


  • gå långrunda i regnet - bra syre har jag hört när det e regn


  • åka och äta äggakaga


  • vaxa benen


  • Svulla och kolla film där svulla betyder ät det du känner för och tycker om

Ja det var väl ett litet axplock!

Inga kommentarer: