06 juli, 2011

Box Robert




Ser ut som att vi även idag får fint väder - det bådar gott! Först är det skrämselhicka i media om värsta åskan och regnoväder i manna minna och i går på löpsedlarna kunde jag se att SMHI ändrat sig. Jag kör på enligt tidigare princip: Jag avvaktar och ser vad det blir för väder!



Sen var det så - jag har blivit Box Robert!


Hej Robert här... jag har fått PROGRESSIVA GLASÖGON!!!


Vilket innebär att synen förändras till det sämre med åren är ett faktum. Därmed ökar också MITT behov av ett synkorrigerande hjälpmedel. Antingen kunde jag välja att skaffa två par glasögon, där det ena paret korrigera min syn på kort håll och det andra paret på långt håll. Alternativet till detta är att skaffa ett par progressiva glasögon. Med progressiva glasögon så får du ett bra seende på alla avstånd.
.... jag som "bara" är snart 42 år? Hur kunde det hända, skratt!

Inga kommentarer: