22 december, 2009

Vilken dag...

Idag blir det en intensiv men bra dag förhoppningsvis med lite lagom "julstress känsla", observera jag skrev lagom..
Det har hänt så mycket på sista tiden och jag har varit usel på att blogga men men... Det kommer mera göra bara ett kort inlägg såhär dagen före dagen före dopparedagen!

Det har varit julmarknad i Rostock, Pulkaåkning i Bjuv (barnbacken som man mindes som sååå låååång och brant), julbak, julpyntande och fest med goda vänner och allmänt myspys...

  • Idag är dagen då vännerna åker mot Chicago och New York - vi blev kvar i Sverige även om Niclas sålde lägenheten hum.
  • Idag är dagen då jag måste rymma upp röran som är på skrivbordet och registrera alla fakturor, leverera presentkort och liksom städa upp inför kommande årsskifte.
  • Idag gästar dansbandskampsvinnaren Playtones och finalisten Titanix oss för de som vill komma och lyssna/se på dessa.
  • Idag ska det handlas mat till julafton.
  • Idag ska jag även handla alla julklappar - ovanligt tidigt för min del...

Ja, det här var en kort liten uppdatering - sen har jag ju missat att skriva att vi för en gång skull har vintervitt i lilla Skåne - riktig snö som jag säger... Inte bara lite slask och blask.

Jag njuter i fulla drag och har faktiskt en oerhörd längtan till Svanabyn... Minns julafton hos Sandy i Grundjö som den mest perfekta julen genom tiderna... Tomten kom på riktigt, mat i massor bjöds det även sånt som jag inte är förjust i (rökt tunga tror det var älg, hjärta o s v). Men bara förstå - massor av släkt runt omkring sig - vintervitt och den förväntan och spänning innan tomten kom... Ja, obeskrivligt men så underbara minnen. Så mycket snö och kyla och strömavbrott med massor av värmeljus och gasolkök !!!

Underbart!


Inga kommentarer: