07 februari, 2012

Politik

Man kan tycka mycket om både det ena och det andra. Och det gör jag varje dag, fler gånger, loud and clear.

Misstänker att jag fått det i min uppfostran - jag har inte alltid rätt och har tack och lov mycket kvar att lära... Hoppas att jag får leva länge, frisk och rask och om jag får önska några kilo lättare!

Men när vi kommer till politik måste jag säga - jag verkligen avskyr att diskutera politik. Jag vill tycka, tänka och ventilera och rösta. Om jag inte röstar har jag liksom fegat ur. Men allt det här vill jag på något vis inte dela med alla och så är det av många olika anledningar. Den allra största anledningen är att jag känner att jag vill ha "torrt på fötterna" i ALLA sakfrågor. Och det har jag inte, hur gärna jag än vill...

Sen är jag kanske som de flesta av oss - man sympatiserar inte till 100 procent med allt vad ett och samma parti står för, eller?

Nu över till pudelns kärna... Jag har en mamma som älskar att följa alla samhällsdebatter och program som Agenda, Kvällsöppet redaktionella ledare, insändare ja, listan kan göras lång... Och imorse hade vi återigen en hetsig diskussion. När jag skriver hetsig får ni inte missförstå mig. Men hon går verkligen igång och sen vill hon säga så mycket och vips så känner jag - hold your horses! Ta det lugnt...

Men jag gillar det på ett sätt och kan ibland avundas att jag inte är lika insatt i vissa saker om än vi inte alltid tycker likadant. Det händer ganska ofta att vi argumenterar huller om buller så att stickor och strån far över morgonkaffet skratt!

Det är ok - om än något för tidigt på morgonen men... snälla, snälla, alla andra i min omgivning... Låt mig slippa politiska diskussioner. Kalla mig ynkrygg eller annat men jag verkligen avskyr det i större sällskap.

Sån är jag! Och till min mamma säger jag bara - fortsätt debattera med mig men ta det lite lugnare så lyssnar jag lite mer, skratt! Fast det vet du att jag tycker ju, haha!

2 kommentarer:

Therese sa...

Jasså, är det Maggan som är familjens debattör?! Nu bidde jag lite förvånad, trodde det var Hans som var den som stod på barriärerna och agiterade :-D Jag är nog som du, tycer å tänker en hel massa, men undviker att ge mig in i diskussioner, då hetsar jag upp mig å pratar både fort å obegripligt i min iver ;-P Bättre då att skriva, då kan ingen avbryta iaf ;-P

Maria sa...

Betyder det här att du inte tar ställning utifrån eventuella hårprydnader i ansiktet på folk?????