12 februari, 2012

Idag var det äntligen dags! Mitt livs första riktiga vinterbad i havet! Wow, vad hjärtat bankade när jag betalt inträdet och tankarna for kors och tvärs... Vad har jag gett mig in på? Kan man dö bara sådär snabbt och lätt...

Men det gjorde jag inte - och bäst av allt! Jag vill fortsätta med vinterbadandet! Tänk att sitta i bastun med panormafönster ut över vårt trafikerade Öresund och se svanarna småblänga på oss där de låg på isflaken och vilade upp sig... Valrossen doppade sig fyra gånger och wow, säger jag... Jag vill mer! Fantastiskt!
 Lotta, Git, Jag och Veronica
 Isflak, snö, istappar... skulle vi verkligen i här?
 Japp, no mercy, nerför trappan ner i vattnet som höll -1 grad celsius!
 Här är vi efter dopp nr 2, tror jag... Jag med mössa på! Ni vet, 70% av värmen försvinner ju genom hjässan...


 Nakenbad på Pålsjöbadet - men det bjuder vi på!

Visst ser det kallt ut!

Efteråt njöt vi av en supergod brunch på Madame Moustache - mums - de var som bomull för själen!

Inga kommentarer: